Goal for 2014 : Craft a hole in my stash !

zaterdag 24 januari 2009

Krimpie Dinkie

Did you know that you can make your own
"Krimpie Dinkies" with #6 Plastic ? It is fun,
its is free, what do you want more ?
I loved to sit in front of the oven with the light on
watching my "Krimpie Dinkies" shrink down
into a hard piece of plastic. And now you can
make your own, for free ! Just get yourself
some #6 plastic, the number can be found inside
a triangle that is visible on the plastic. Most
plastic containers you can get for food items are #6.
For example yoghurt containers en plastic cutlery.
You can make anything from jewelry, key chains,
magnets, push pins and Clog adornments, aka
Jibbitz. Have fun ;)

2 opmerkingen:

Nelleke zei

Dag Meikoningin, Ik heb de indruk dat je net zo Nederlands bent als ik. Ik heb al heel lang geleden op diverse Amerikaanse blogs gelezen, dat recyclebaar afvalplastic nummer 6 een goed alternatief is voor Krimpie Dinkie. Ik zoek daarna al heel lang naar verpakkingsmateriaal met recyclesymbool 6, maar ben het tot dusvers nog niet tegengekomen. Het lijkt wel of het in Nederland niet voorkomt. Nu kan ik aan jou vragen welke verpakking jij hiervoor gebruikt. Zou je me kunnen helpen?

Nelleke zei

Ik heb het antwoord al gevonden in je andere blogjes. YOGHURTBEKERS!!!!!!!!!!!!
Ik had steeds gekeken naar transparante verpakkingen.
Op dit moment heb ik geen yoghurt(bekers) in huis, maar ga dat zeker voor het weekend inslaan. En daarna experimenteren! Ik laat weten hoe het gegaan is...

Klopt het, dat er geen 'Over mij' en 'Mail me' op je weblog voorkomt? Heb ik nl niet kunnen vinden.